Блог

Ина Асса и Paco Rabanne May/16/2021

Ина Асса и Paco Rabanne

Първата среща на Ина Асса с висшата мода

Началото

Ина Асса е назначена на работа в Paco Rabanne още като студент в ESMOD International. Там, под ръководството на Patrick Robinson (Патрик Робинсън), тя създава аксесоари за популярната марка. Като най-интересна част от съвместната им работа, Ина определя колекцията очила с метални части, тип футуристична машина.

Ръководителят е важен

Patrick Robinson е известен нюйоркски дизайнер, който през 1994 е посочен от CFDA като част от 100-те звезди на американската мода. След Paco Rabanne той става главен дизайнер на GAP, а от 2013 г. на Armani Exchange.

Страховитата Анна Уинтър, сп. Vogue

„Дясна ръка на Patrick Robinson в Paco Rabanne по това време е Виктор Глемо (Victor Glemaud) - разказва Ина Асса. Навремето беше ПР на марката, но след напускането на Патрик самият Виктор стана дизайнер на плетива с голяма известност в Ню Йорк. Той беше от хората, които познават всички. Благодарение на него Анна Уинтър (Anna Wintour), прочутата главна редакторка на Vogue, пристигна в Paco Rabanne, за да оцени колекцията преди ревюто. Неоспорим факт е, че голяма част от нещата, които са написани в романа „Дяволът носи Парада“ са абсолютно верни. Навярно знаете, че Миранда е прототип на Anna Wintour. Асистентката й беше изпратила не малък списък с необходими неща за посрещането й. Всички трепереха при самата мисъл. Няколко човека тичаха до Starbucks (тъкмо навлизаше в Париж) и най-близкият беше до операта, за да бъде осигурено Venti кафето, не прекалено топло и без захар. От Анна зависеха невероятно много неща свързани с колекцията. Ако тя каже добра дума, което е голяма рядкост (тя никога не сипе похвали, даже обратното), колекцията, освен полученото признание, със сигурност ще бъде продадена на големите магазини за луксозни облекла. А популярността за дизайнера, който я е направил, нараства неимоверно. Спомням си много добре колко се зарадва като й поднесоха кафето, че нейната асистентка е помислила за всичко… със сигурност.“

Срещите с Брана Уолф от Harper's Bazaar

Стилист на ревютата на Paco Rabanne беше известната модна редакторка и стилистка Брана Уолф (Brana Wolf). Тя и до ден днешен е основната модна редакторка на Harper's Bazaar в Ню Йорк. Основно работи за Dolce & Gabbana и прави техните ревюта. Тя изискваше бързина в работата и изключителна прецизност. Седмицата преди ревюто почти не се спеше, за да се сглобят сетовете от облекла, аксесоари, обувки и бижута, така както трябва да дефилират моделите. Подредбата трябваше да е такава, че да се усети нишката на колекцията. Тази, която трябваше да бъде представена беше пролет-лято 2006 година. Това за съжаление остана най-неразбраната колекция на Патрик. Той донесе антични копринени кимона от Япония, които бяха направени на съвременни рокли. Anna Wintour изобщо не хареса колекцията и след това представянето й на парижката модна сцена не пожъна желания успех.

Предложение за Ню Йорк! Пропуснат шанс? Никога не знаеш

Преди да си замине Брана ме покани да й стана асистент и да замина с нея за Ню Йорк. Бях много щастлива и за мен беше чест! Единственото, което ме спря е, че все още не бях завършила училище – оставаше ми една година до края, а и да си призная колкото и да обичам Ню Йорк изпаднах в шок при мисълта за тотална промяна на мястото си на живот. Разбрахме се да й пиша след това и го направих след година и половина. По лични причини пътувах често до Ню Йорк. Тя обеща да ми съдейства за работа в Helmut Lang, но явно не бях уцелила момента. По някакво стечение на обстоятелствата той продаде марката си на Prada Group и за периода от 2005 до 2008 марката престана да дефилира. В последствие брандът беше придобит от японска компания, която назначи Michael and Nicole Colovos за главни дизайнери и първата им колекция се появи през 2008 г.

Ползваха ме И за преводач

Няма да забравя една случка от всички тези изтощителни кастинги и проби с манекенки. Шефовете ми решиха, че след като съм от България, говоря и руски. Много от младите манекенки, които идват от Русия не знаят английски. Няма да забравя Таня Дягилева – много красива русокоса и синеока манекенка с леко издължени очи, беше много млада, на 16, и въобще не знаеше къде се намира. Кастинг директорът  Джак се провикна „По дяволите накарайте я да ходи бързо!“ и тогава аз се обадих “быстрo” и тя почти побягна на пътеката. Всички много се смяха. Викаха ме за преводач. Да си призная, учила съм руски само в трети клас и не бих могла да твърдя, че знам каквото и да било, и си признавам най-чистосърдечно, че говорих на манекенките на български. Не съм сигурна, че много добре ме разбираха, но поне не даваха вид  хахаах

Колегите след залеза

След спирането на модната дейност в Paco Rabanne, екипът се разпръсна. Amelia Teniere Buchot (моята първа преподавателка в ESMOD, на която съм изключително признателна) отиде да работи в Австралия за Колет Диниган (Collette Dinnigan). Джесика, която отговаряше за плана на колекциите и снабдяването, отиде в Nina Ricci. Финасовият директор Frederick Lukoff стана президент на Стела Маккартни (Stella McCartney). Самият Patrick Robinson стана артистичен директор на GAP. Victor Glemaud се зае със създаване и развитие на собствената си марка.

А на къде се отправих аз след Paco Rabanne и каква е връзката ми с копринените шалове, ще разберете в следващата статия.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Любопитно

Любопитно

Ина Асса и Paco Rabanne

Ина Асса и Paco Rabanne

Първата среща на Ина Асса с висшата мода Ина Асса е назначена на работа в Paco Rabanne още като студент в ESMOD International. Там, под ръководств Първата среща на Ина Асса с висшата мода Ина Асса е назначена на работа в Paco Rabanne още като студент в ESMOD International. Там, под ръководств 2021-08-16T20:33:43+03:00 Ина Асса и Paco Rabanne

<h2><em>Първата среща на Ина Асса с висшата мода</em></h2> <p></p> <h3><span></span></h3> <h3><strong>Началото</strong></h3> <p><span>Ина Асса е назначена на работа в</span> Paco Rabanne<span> още като студент в </span>ESMOD International<span>. Там, под ръководството на Patrick Robinson (Патрик Робинсън), тя създава аксесоари за популярната марка. Като най-интересна част от съвместната им работа, Ина определя колекцията очила с метални части, тип футуристична машина.</span></p> <h3><strong>Ръководителят е важен </strong></h3> <p><span>Patrick Robinson е известен нюйоркски дизайнер, който през 1994 е посочен от </span>CFDA <span>като част от 100-те звезди на американската мода. След </span>Paco Rabanne<span> той става главен дизайнер на </span>GAP<span>, а от 2013 г. на </span>Armani Exchange.</p> <h3><strong>Страховитата Анна Уинтър, сп. Vogue</strong></h3> <p><span>&bdquo;Дясна ръка на Patrick Robinson в </span>Paco Rabanne <span>по това време е Виктор Глемо (Victor Glemaud) - разказва Ина Асса. Навремето беше ПР на марката, но след напускането на Патрик самият Виктор стана дизайнер на плетива с голяма известност в Ню Йорк. Той беше от хората, които познават всички. Благодарение на него Анна Уинтър (Anna Wintour), прочутата главна редакторка на Vogue, пристигна в Paco Rabanne, за да оцени колекцията преди ревюто. Неоспорим факт е, че голяма част от нещата, които са написани в романа &bdquo;Дяволът носи Парада&ldquo; са абсолютно верни. Навярно знаете, че Миранда е прототип на Anna Wintour. Асистентката й беше изпратила не малък списък с необходими неща за посрещането й. Всички трепереха при самата мисъл. Няколко човека тичаха до </span>Starbucks <span>(тъкмо навлизаше в Париж) и най-близкият беше до операта, за да бъде осигурено </span>Venti<span> кафето</span>,<span> не прекалено топло</span> <span>и без захар. От Анна зависеха невероятно много неща свързани с колекцията. Ако тя каже добра дума, което е голяма рядкост (тя никога не сипе похвали, даже обратното), колекцията, освен полученото признание, със сигурност ще бъде продадена на големите магазини за луксозни облекла. А популярността за дизайнера, който я е направил, нараства неимоверно. Спомням си много добре колко се зарадва като й поднесоха кафето, че нейната асистентка е помислила за всичко&hellip; със сигурност.&ldquo;</span></p> <h3><strong>Срещите с Брана Уолф от Harper's Bazaar</strong></h3> <p><span>Стилист на ревютата на </span>Paco Rabanne <span>беше известната модна редакторка и стилистка Брана Уолф (Brana Wolf). Тя и до ден днешен е основната модна редакторка на Harper's Bazaar в Ню Йорк. Основно работи за Dolce &amp; Gabbana и прави техните ревюта. Тя изискваше бързина в работата и изключителна прецизност. Седмицата преди ревюто почти не се спеше, за да се сглобят сетовете от облекла, аксесоари, обувки и бижута, така както трябва да дефилират моделите. Подредбата трябваше да е такава, че да се усети нишката на колекцията. Тази, която трябваше да бъде представена беше пролет-лято 2006 година. Това за съжаление остана най-неразбраната колекция на Патрик. Той донесе антични копринени кимона от Япония, които бяха направени на съвременни рокли. Anna Wintour изобщо не хареса колекцията и след това представянето й на парижката модна сцена не пожъна желания успех.</span></p> <h3><strong>Предложение за Ню Йорк! Пропуснат шанс? Никога не знаеш</strong></h3> <p><span>Преди да си замине Брана ме покани да й стана асистент и да замина с нея за Ню Йорк. Бях много щастлива и за мен беше чест! Единственото, което ме спря е, че все още не бях завършила училище &ndash; оставаше ми една година до края, а и да си призная колкото и да обичам Ню Йорк изпаднах в шок при мисълта за тотална промяна на мястото си на живот. Разбрахме се да й пиша след това и го направих след година и половина. По лични причини пътувах често до Ню Йорк. Тя обеща да ми съдейства за работа в Helmut Lang, но явно не бях уцелила момента. По някакво стечение на обстоятелствата той продаде марката си на </span>Prada Group<span> и за периода от 2005 до 2008 марката престана да дефилира. В последствие брандът беше придобит от японска компания, която назначи Michael and Nicole Colovos за главни дизайнери и първата им колекция се появи през 2008 г. </span></p> <h3><strong>Ползваха ме И за преводач</strong></h3> <p><span>Няма да забравя една случка от всички тези изтощителни кастинги и проби с манекенки. Шефовете ми решиха, че след като съм от България, говоря и руски. Много от младите манекенки, които идват от Русия не знаят английски. Няма да забравя Таня Дягилева &ndash; много красива русокоса и синеока манекенка с леко издължени очи, беше много млада, на 16, и въобще не знаеше къде се намира. Кастинг директорът&nbsp; Джак се провикна &bdquo;По дяволите накарайте я да ходи бързо!&ldquo; и тогава аз се обадих &ldquo;быстрo&rdquo; и тя почти побягна на пътеката. Всички много се смяха. Викаха ме за преводач. Да си призная, учила съм руски само в трети клас и не бих могла да твърдя, че знам каквото и да било, и си признавам най-чистосърдечно, че говорих на манекенките на български. Не съм сигурна, че много добре ме разбираха, но поне не даваха вид  хахаах</span></p> <h3><strong>Колегите след залеза</strong></h3> <p><span>След спирането на модната дейност</span> <span>в </span>Paco Rabanne<span>, екипът се разпръсна. Amelia Teniere Buchot</span> (<span>моята първа преподавателка в</span> ESMOD<span>, на която съм изключително признателна) отиде да работи в Австралия за Колет Диниган</span> (Collette Dinnigan)<span>. Джесика, която отговаряше за плана на колекциите и снабдяването, отиде в Nina Ricci. Финасовият директор Frederick Lukoff стана президент на Стела Маккартни</span> (Stella McCartney)<span>. Самият Patrick Robinson стана артистичен директор на </span>GAP<span>. Victor Glemaud се зае със създаване и развитие на собствената си марка. </span></p> <p><span>А на къде се отправих аз след </span>Paco Rabanne и каква е връзката ми с <a href="https://inaassa.com/category/koprineni-shalove" title="Дамски шалове от естествена коприна">копринените шалове</a><span>, ще разберете в следващата статия.</span></p>

Сравнение на продукти
Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки